091 (1970) Delivery (voc. Carol Grimes) The Wrong Time
092 (1973) Baby Ruth (voc. Janita Haan) Black Dog
093 (1970 ) Affinity (voc. Linda Hoyle) Night Flight
094 (1973) Mira Kubasińska & Breakout - Wielki ogień
Komentarz Jacka:
TWT - ładny, zachrypnięty głos, dobrze brzmiący w wyższych partiach i krzyku. Ciekawe instrumentarium: saksofon, pianino, bas, bębny, gitara jak osa; grają jakby w nieładzie, ale porządnie się to komponuje.
Black Dog - tu wokal niższy, głębszy, też zachrypnięty, bardziej melancholijny. Fortepian zamiast organów dodaje klasycznego brzmienia. Ładne solo na klawiszach. Gitara z harmonizerem, też ładnie brzmi.
Affinity - początkowo stylistyka trochę jazzowa, podoba mi się. Super solo na hammondzie, piękne to przelatywanie przez kilka oktaw. Tak, tą muzykę można już nazwać prog-rockiem. Wokalistka bardzo zdolna, dziwię się, że dalej nie wypłynęła.
Wielki Ogień - tak, to nasze dziedzictwo kulturowe. Super muzyka, przejmujące klimaty (takie memento) grane na basie i hi-hat’cie, delikatnie (refleksyjnie) wtóruje im gitara. Myślę, że to nasza odpowiedź na „Child in Time” Deep Purple. Wokalizy Miry - pierwsza klasa.
Z YT: „...w czasach, kiedy było mało i niewiele można było, powstało tak wiele i tak pięknie”.
Na deptaku w Rzeszowie jest pomnik Tadeusza Nalepy - zasłużenie. Spaceruje sobie z gitarą...
Komentarz Kuby:
"Wielki ogień" to jeden z najlepszych polskich utworów rockowych. Inne utwory też są znakomite (i pochodzą z bardzo dobrych płyt). Kobiecy głos jest też w innych miejscach:
w Frumpy - Inga Rumpf,
w It’s Beautiful Day - Patti Santos,
w Ultimate Spinach – Barbara Hudson,
w Renaissance - Annie Haslam,
w Steeleye Span - Madelaine Prior,
w Catapilla - Anna Meek,
w Fairport Convention - Sandy Danny.
Strona www stworzona w kreatorze WebWave.